Consulta pública prèvia a la tramitació de l'aprovació del Reglament del servei municipal de sanejament públic del sistema de Girona
Es pretén introduir un canvi profund en la gestió del servei que passarà a prestar-se de manera comuna als ajuntaments de Girona, Salt i Sarrià de Ter
Aquest procés pertany a Consultes públiques prèvies de l'Ajuntament de Girona
Amb data 11 de febrer de 2020 es va constituir, per part dels Ajuntaments de Girona, Salt i Sarrià de Ter, la Comissió tècnica i política amb la missió de definir les característiques del servei d'abastament i distribució d'aigua potable i del servei de sanejament d'aigües residuals als efectes de poder determinar amb posterioritat el sistema de forma de gestió que s'haurà d'adoptar i un cop determinat, elaborar la documentació necessària per a poder aprovar el canvi de forma de gestió.
Del treball d’aquesta comissió el mes d’abril de 2020 es va aprovar el Projecte de revisió del servei d’abastament i distribució d’aigua potable i sanejament d’aigües residuals del sistema de Girona, on es fixen nous objectius que motiven l’aprovació de la nova regulació del servei.
D’acord amb els antecedents exposats es determina la necessitat de redacció i aprovació del nou Reglament del Servei fixant el seu règim jurídic, definint-ne l’abast, les prestacions i el règim de les relacions entre els ens titulars del servei, el gestor del mateix i els usuaris.
El servei de sanejament del sistema de Girona és un servei mínim obligatori regulat a l’article 26.1.a) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local (LRBRL). Aquest servei, relacionat directament amb el servei d'abastament d'aigua potable i part important del cicle urbà de l'aigua (CUA), ha estat prestat de manera independent i per sistemes de gestió diferents als tres municipis del sistema de Girona (Girona, Salt i Sarrià de Ter).
Mentre el servei d'abastament d'aigua potable va ser declarat com a servei de prestació indivisible per als municipis de Girona, Salt i Sarrià pel Decret 72/1983, de 3 de març, pel qual s’aprova la segregació dels antics municipis de Salt i Sarrià de Ter, del terme municipal de Girona, per constituir-se en municipis independents i en l’Ordre que el desplega de la mateixa data, no va ser així amb el servei de sanejament. No obstant, els tres ajuntaments tenen la voluntat de prestar-lo conjuntament per donar sentit al cicle urbà de l'aigua i la seva connectivitat amb el cicle integral de l'aigua.
L’Ajuntament de Girona, i mitjançant acord plenari adoptat amb data 27 de juliol de 2004, va aprovar definitivament l’ordenança municipal reguladora de les aigües residuals i pluvials del sistema públic de sanejament de Girona, sent objecte de publicació al BOP de Girona núm. 157 de data 16 d’agost de 2004 i una referència de la seva publicació al DOGC núm. 4143 de data 28 de maig de 2004.
Els ajuntaments titulars del servei pretenen la gestió comuna que suposa una oportunitat per actualitzar el seu reglament des de l’assumpció de servei públic, que alhora permetrà adequar el servei als nous marcs normatius i determinar l’abast de les responsabilitats com ens públics en la garantia dels drets de la ciutadania i de relació amb el medi ambient.
Compartir: