Pla de transició ecosocial per fer front a l’Emergència Climàtica a Girona
L'elaboració del pla està impulsat de forma participativa i col·laborativa entre institucions i ciutadania
Fase 4 - Priorització i programació d'indicadors
15-04-2022 - 31-08-2022
Veure les fases
1. Bus urbà gratuït
En evitar pagaments en els autobusos es redueix significativament el temps de parada i recorregut i es facilita la feina als conductors. La gratuïtat també proporciona un incentiu per aumentar la demanda, així millorant l’eficiència del servei (més ocupació per autobús), i permet una millora del servei per augment de les freqüències.
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
2 comentaris
Conversa amb Marcel Llavero Pasquina
La mesura es pot finançar per una combinació de les següents contrapartides, afectant els tres col·lectius principals que potencialment es beneficiaríen del transport gratuït (habitants de Girona, turistes i persones que es desplacen a Girona per feina, oci o comerç):
1. Càrrega anual obligatòria a tots els habitants del municipi. Amb excepcions per persones en situació de vulnerabilitat gestionades per serveis socials. (Amb 50€ anuals per habitant es poden finançar pràcticament totes les despeses de TMG en l’exercici 2019, ~5M €).
2. Taxa turística de transport. Recàrrec obligatori per sufragar el transport inclós en el preu de cada pernoctació.
3. Augment de les tarifes d’aparcament a la ciutat (carrer i pàrquings subterrànis) i expansió de les zones de pagament. Aquesta no hauria de ser una mesura recaptatòria sinó dissuasòria, i per tant no hauria de suposar una fracció significativa del finançament. (Veure proposta nº12)
Correcció: la proposta d'augment de tarifes d'aparcament és la nº11.
Deixa el teu comentari
Inicia la sessió amb el teu compte o registra't per afegir el teu comentari.
Carregant els comentaris ...